woensdag, september 01, 2004

En spoke het ek baie gesien

Piet Botha - Suitcase Vol Winter Lyrics

Heel af en toe kom ik tijdens een zoektocht op het internet wel eens op een Afrikaanstalige site terecht. Het is ook geen wonder natuurlijk, omdat onze talen zo vewant zijn. Ik vraag me eigenlijk af of het Afrikaans wel was ontstaan of zich in ieder geval tot onafhankelijke taal ontwikkeld had, als Nederland de "Kaap" had behouden. In ieder geval is Afrikaans toch redelijk verstaanbaar, goed leesbaar en zeker ook zeer exotisch voor ons Nederlanders!
Laatst hoorde ik dit liedje van Piet Botha. Heel aardig.

Sien Jou Weer

Mmmm sĂȘ net weer
Al die liefde so getrou gesweer
Kamma kamma
Behandel my soos 'n weggooikind
Maar ek is nie jou vaaljapie
Ek loop baie saam met
Die nag en die wind
En spoke het ek baie gesien
Maar ek wag nog

...

Geen opmerkingen: