zondag, februari 10, 2008

Matthäus Passion

Matthäus Passion op You Tube

Mijn collega Coos zweeft opeens helemaal. Ze mag weer lesgeven over de Matthäus Passion. Ik vertelde haar direct dat de Matthäus Passion van mij altijd mag, maar goed, als je godsdienstdocent bent, dan volg je toch een beetje de christelijke kalender.
Toch moet ik eens ernstig gaan praten met Coos. Het duurt nog even tot Pasen (lees: Goede Vrijdag), maar toch heb ik al weer de Matthäus Passion opgezet. Het is weliswaar een keurig nette verslaving, maar toch een verslaving en die gaat toch even door. Gelukkig is er één lichtpuntje: na Pasen heb ik er voor een hele tijd weer genoeg van.
Eén ding moet ik Coos nageven: het is geweldig om zo'n godsdienstdocente te hebben. Ik heb zelf moeten uitvogelen wat de Matthäus Passion nou eigenlijk was.

Geen opmerkingen: