vrijdag, februari 20, 2009

Mooi of niet (2)

Het was ergens in het begin van mijn studentenjaren dat ik dacht: "Kom, laat ik eens een cd kopen van Ramses Shaffy." Hoe komt een mens erbij! Nou, het viel niet tegen. Ramse Shaffy is natuurlijk een vreemde vogel, maar wat heeft die man een doorleefde stem. Nu is het wel zo dat je bij Shaffy altijd Liesbeth List erbij cadeau krijgt. Nu vind ik List niet altijd geweldig. Zo ook in deze uitvoering van "Laat me". Die samenwerking van de Amsterdamse band Alderliefste met Ramses Shaffy vind ik erg goed. Liesbeth List had er niet bij gehoeven, maar goed...

2 opmerkingen:

Frank Blaakmeer zei

Helemaal mee eens, Liesje List is een vervelende diva met een zwaar overtrokken geluid. Maar Shaffy is geweldig. Ze zouden een cd vol moeten maken met de doorleefde Shaffy van nu die alle numers van vroeger nog meer inhoud geeft. Een beetje zoals Johny Cash het deed op late leeftijd.

Kizmet zei

Ben het er volledig mee eens en zit eigenlijk stil te hopen dat Ramses nog een cd uit zal brengen. Het mogen van mij gerust heropnames zijn van eerdere nummers, maar eigenlijk ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar nieuw materiaal. Volgens mij verdwijnt talent niet omdat men lichamelijk ouder wordt en wat de stem en zijn manier van zingen betreft is dit bewezen.
Liesbeth List vindt ik persoonlijk eigenlijk beter worden met de jaren, zoiets als met wijn...
Ik hou zeker niet van haar beginperiode, maar ze wéét gewoon hoe je in een liedje kruipt en het gewoon wordt, in tegenstelling tot de jongere garde die een liedje brengen/zingen maar het niet ZIJN.

Ik hoop maar dat Ramses de middelen en mogelijkheid vindt om nog een cd bij elkaar te schrijven/zingen.

uit respect: Ramses Shaffy