zaterdag, februari 24, 2007

Geachte heer Wilders,


Wilders: nieuwe stappen tegen bewindslieden



Wat voor samenleving wilt u nu eigenlijk hebben? Wilt u dat allochtonen integreren en meedoen? Of wilt u dat ze zich verre houden van de Nederlandse politiek? Ik begrijp uw houding tegenover de dubbele nationaliteit van Albayrak en Aboutaleb niet. Ze hebben het recht om twee nationaliteiten te bezitten, maar zijn ze daardoor direct verdacht? Ik kan uit uw woorden niets anders opmaken dan dat.

Verder vind ik uw woorden over islamitische politici krenkend. Ik vind de islam ook een moeilijk te begrijpen godsdienst en leef en denk ook heel anders dan de gemiddelde moslim, maar ik besef wel dat het erg moeilijk is voor veel moslims om zich als een soort NCRV-islamieten te profileren. Je eigen godsdienst relativeren en nuanceren vergt binnen de islam moed. Weet u wel hoe dit vroeger binnen ARP, CHU en KVP-kringen verliep? Aanvaardt u trouwens wel eventueel orthodox-protestantse bewindslieden? Van der Vlies, bijvoorbeeld? Op zich een zeer fatsoenlijk man, maar zijn opvattingen zijn ook zeker niet voor de poes.

Ik hoop dat u genuanceerder gaat denken over deze kwestie en niet zo'n ramkoers blijft aanhouden.

Veel wijsheid.

Met vriendelijke groet,

Marcel Kuyper
Den Haag

P.S. Weet u trouwens wel dat het aantal Limburgers buitenproportioneel groot is in het nieuwe kabinet (vier!). Of komt u dat wel goed uit?

2 opmerkingen:

Frank Blaakmeer zei

Nou Marcel, daar zal Geert toch wel danig van schrikken! Hoeveel Drenten in het kabinet trouwens?

Frank Blaakmeer zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.