zondag, februari 25, 2007

Wat heeft het toch allemaal voor zin?


"Wat hep dat voor zin? Hunnie doen er toch helemaal niks mee!"
"Maar als niemand meer zijn klachten bij de gemeente neerlegt, dan gebeurt er ook niets!"
"Die hoge heren denken toch allenig maar hun ège!"
"Ja, dat kan wel wezen, maar al zou dat zo zijn, dan heb ik tenminste mijn ergernis van me afgeschreven".

Lieve gemeente,

Elke dag fiets ik door de Zeestraat en het is een wonder dat ik dat steeds weer overleef. Deze straat heeft voor een deel aan beide kanten fietsstroken en in het midden een eenrichtingsbaan voor automobilisten. Mooie verdeling, zou je denken. Mooi niet, gemeente! Veel autobestuurders rijden op dit stukje oerend hard. Waarom ze dat doen? Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik en vele fietsers met mij er last van hebben. Als schele Trudy haar auto die ze schuin heeft ingeparkeerd eruit moet rijden, dan lig ik als fieter als eerste plat. Helemaal omdat ik niet naar links durf uit te wijken, omdat snelle Japie achter me rijdt.

Wilt u hier echt iets op verzinnen? En niet van die knullige pijlen schilderen op de fietsstrook?! Een beetje automobilist weet ook wel aan welke kant hij de tegenliggende en met-hem-meerijdende fietsers moet verwachten.

Groetjes,

Marcel


Geen opmerkingen: