zaterdag, april 28, 2007

Belevenissen in Rijswijk (1)

Kuraklık yüzünden ateş yakmak yasaktır!

Het was tijd voor een fietstochtje door Rijswijk. Ook al zal ik hier slechts enkele maanden wonen, toch wil ik mijn nieuwe woonplaats beter leren kennen. Op de vraag wat Rijswijk nu eigenlijk is of hoe het voelt, kan ik nog niet echt antwoord geven, maar Rijswijk is interessanter dan ik als tijdelijke ex-Hagenaar had gedacht. Zo kwam ik dit bord tegen tijdens mijn ritje vanmiddag. In het Nederlands wordt er een heel verhaal opgehangen. Let op: in normaal schrift. De waarschuwing in het Turks is gesteld in hoofletters. Het moet hier wel gaan om een verbod gezien het uitroepteken. Dit maakt nieuwsgierig, maar ik houd me in en zal maar niet Googlen naar de betekenis.




Veel effect had deze mededeling van mijn gemeente niet. In het park zag ik een familie er lustig op los barbecueën.

Geen opmerkingen: