zondag, december 14, 2008

Normen en waarden (1)


Campagne nog zonder steun van Balkenende IV

bus·chauf·feur de; m,v -s bestuurder van een autobus

Zo af en toe verplaats ik me wel eens naar mijn werk met de bus. Het is niet mijn favoriete vervoermiddel, maar goed, als het te hard regent, dan kies ik er toch maar voor. Nu valt het mij op dat veel mensen denken dat de buschauffeur een soort scanapparaat is waar je je busabonnement langs kunt halen. "Bliep!" Jullie hebben het fout! Het klinkt misschien raar, maar een buschauffeur is een mens. Dus zeg alsjeblieft eens "goedemorgen" tegen de beste man of vrouw! En wat blijkt? Maar liefst 90% van de chauffeurs zegt iets terug. Aandachtspunt bij deze eerste les: let niet op de 10% die niets terugzegt. Dit zijn meestal de mensen die liever naar de radio luisteren dan acht te slaan op de passagiers.

2 opmerkingen:

Frank Blaakmeer zei

Zeer goed initiatief Macel. Welkom terug overigens in het land van de wakkerebloggers.

Marco zei

Helemaal mee eens, kga altijd met de bus naar school en de chaffeurs van mijn lijn zijn altijd wel relaxte gozers, als je zelf een beetje normaal bent, vandaag nog, was ik mijn abonnement vergeten, hoefde ik niet te betalen ^^ (Misschien was het uit luiheid, maar ach...)

Wel was er een andere keer een man die boos werdt omdat HIJ de deur dichtdeed voor ik in was en ik toen 'HO!' zei uit terechte verbazing.