zondag, december 20, 2009

Haagse top 3

1. Golden Earring - When the lady smiles

In 1984 was dit een grote hit van de Golden Earring. Je had toen maar een paar muziekprogramma's op tv. In ieder geval was er TOP POP, maar de TROS had geloof ik ook iets. MTV was er nog niet in Nederland. Ik kan me deze clip nog levendig herinneren. Vooral de lobotomie aan het einde. Als je slecht tegen bloed en operatieprogramma's kunt, raad ik je aan om na de vierde minuut niet meer te kijken.
2. The Rules (Van Kooten en De Bie) - Ouwe lullen moeten weg

Zondagavond na het journaal waren Van Kooten en De Bie standaard aan de beurt. De Vieze Man, Dirk, de zusjes Veenendaal, Diana Charité en Memien Holboog. Hoogepunt van de liedjes vind ik toch wel 'Ouwe lullen moeten weg'. Je bent zelf al bijna oude lul, maar het kan nog erger.
3. Kane - Damn those eyes

Als je als Kermit de Kikker praat, maar toch mooi zingt, dan ben je voor mij al een winnaar. Het enige liedje van Kane dat ik mooi vind.

Geen opmerkingen: